Monday, July 9, 2007

Tvedestrand Triathlon 2007

Tvedestrand tri er en av de virkelig trivelige arrangementene jeg er med på! Hele greia oser av dugnadsånd og glede! Bare masse trivelige mennesker, og lav terskel. I år var været dårlig, men det satte ikke noe demper på arrangementet. Ny deltagerrekord var det visst også. Tror det var 92 startende, noe som faktisk er litt mer enn i NM i triathlon!!

Denne gangen var kroppen litt mer utvilt enn de andre gangene jeg har vært i Tvedestrand. Iallefall håpet jeg det. Sykkelen derimot, var en god del tyngre denne gang. Og det merket jeg godt! I år var det med flere kjente, og Elin, Tarik og Jarle skulle prøve sin første triathlon! Ikke fritt for at de var litt nervøse, så det gikk litt tid i forkant med gode ord og trøst! Husker godt hvordan det var første gangen selv, det er jammen trivelig at folk støtter opp litt runt deg da!

Vannet var kaldt, og ikke alle hadde våtdrakt. Jeg la meg nesten ytterst til venstre, sammen med Per Gunnar Mustad. Som har vunnet et par ganger. Svømmingen er 300 meter, så det er ikke så voldsomt langt. Jeg var oppe av vannet 40 sekunder etter lederen, og det er ikke så galt. Blant de ti beste iallefall. Det ble satt ny svømmerekord i år.

Syklingen var tung. Det er den alltid i Tvedestrand, men i år var det ekstra tungt. Terrengsykling i vanskelig terreng er ikke helt min sterke side. Og i år var det i tillegg MYE gjørme. Måtte ekstra mye av sykkelen og løpe ved siden av. Ble plassert av mange i sykkelløypa (veeldig mange), så skjønte raskt at det ikke ble noe kanon løp fra meg i år. Og så merket jeg godt at jeg hadde solide, tunge treningshjul på sykklen.

Ut på løping, samtidig som vinneren kom i mål. Joda, like greit det. Ut på løpingen var beina gode, og begynte å ta igjen folk oppover bakken mot skogen. Så er jeg altså relativt sett bedre til å løpe i bakke, enn til å sykle i bakke. Det merket jeg godt i Stavern også, der jeg forholdsvis lett passerte konkurrenter i bakkene på løp. Hang meg på "en rygg" på en som hadde godt tempo, og holdt denne inn til mål. I mål på rundt 1.16. Bedre enn før, men langt dårligere enn forventet. Men gøy likevel.

Tarik, Jarle og Elin gjorde veldig gode løp. Og alle tre hadde gode opplevelser, slik at Arendal garantert har tre nye triathleter etter konkurransen!

No comments: